torsdag 28 september 2017

Sålt Akelius Pref

Jag har tidigare skrivit att jag tänkt sälja Klövern pref men behålla Akelius upp till 350 kr. Akelius känns lite stabilare än Klövern då de sysslar med hyreslägenheter och har en internationell spridning medan Klövern är begränsad till Sverige och mestadels innehar kommersiella fastigheter. Efter att ha bektat även lösenpriser så har jag tänkt om.

Akelius står nu högre än den långsiktiga lösenkursen. Idag är den 375 kr, 2019 sänks den till 345 och  2024 sänks den till 330 kr. Kursen har nu krypit över 330 kr. Lite för dyr tycker jag, och sålde igår för 332 kr.
Har kvar Klövern pref, men funderar starkt på att sälja även den. Kan dock tänka mig att avvakta en något högre kurs än dagens 313 kr. Lösenkursen för Klövern pref är 500 kr, så den lär inte bli inlöst - då är det billigare för Klövern att köpa tillbaka den över börsen.

Apropå fastigheter: Styrelseordföranden i Oscar Properties greps av polisen för insiderbrott i början av veckan. Idag, torsdag kom ett telegram från nyhetsbyråerna. Oscars aktiekurs har sjunkit drygt 10% innan det blev känt, och ytterligare 2% idag. Finansinspektionen var inte nöjda med att Ola Rollens klammeri med norska rättvisan inte redovisades prompt. Undrar vad de tycker om det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar